-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:2160 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

چگونه مي توانيم مطالب درسي و غير درسي را كه مي خوانيم براي بلند مدت حفظ كنيم تا در صورت لزوم از آن ها استفاده نماييم؟ براي يادگيري اسامي افراد و تاريخ از چه روشي مي توانيم استفاده كنيم؟

دربارة پرورش حافظه و يادگيري بهتر روانشناسان اموري را توصيه نموده اند:

1- بايد قصد و نيت قوي براي يادگيري داشت. اگر در مجلسي به عدة زيادي معرفي شويد و بدون توجه خاص از آن ها بگذيريد نبايد تعجب كنيد اگر بعداً نام آن ها را فراموش كنيد. در اين مورد حافظة شما ضعيف نيست بلكه اصلاً يادگيري درست واقع نشده است. اگر به هر كسي كه معرفي مي شويد توجه بيشتري كنيد و نام او را پس از شنيدن تكرار كنيد و خصوصيات او را در نظر بگيري يا چند جمله با او سخن گوييد خاهيد ديد كه نام او را ديرتر فراموش مي كنيد.

2- دقت هنگام يادگيري موجب مي شود كه آن چه را ياد گرفته ايد ديرتر فراموش كنيد. بايد دانست وقتي مطلبي درست فهميده شود فراموشي ديرتر بر آن مسلط مي شود.

3- سعي كنيد از آنچه مي خوانيد تصور ذهني ايجاد كنيد.

4- سعي كنيد آن چه را آموخته ايد با چيزهاي ديگر ربط دهيد.

5- موزون بودن مطالب به حفظ آن ها كمك مي كند. اسم ماه ها و جدول ضرب و گاه حتي لغات زبان خارجي را به كمك شعر و سرود، آسان به كودكان آموخته اند.

6- اگر وقتي را كه براي يادگرفتن چيزي در اختيار داريد به صورتي تقسيم كنيد كه بين دفعات يادگيري فاصله بيشتر باشد، يادگيري زودتر صورت مي گيرد. ياد گرفتن چيزي در يك جلسه موجب مي شود كه زود فراموش شود.

7- هر وقت فرصت يافتيد آن چه را ياد گرفته ايد براي خود تكرار كنيد يا به خود آزمايش پس بدهيد، به خصوص اگر مي خواهيد نام كسي كه به او معرفي شده ايد به يادتان بماند، نام او را تكرار كنيد. وقتي به كسي معرفي مي شويد اسم او را ذكر كنيد و مثلاً بگوييد آقاي سبحاني، از ديدن شما بسيار خوشوقتم.

8- پس از مطالعه يا يادگيري استراحت كنيد يا اگر ممكن است بخوابيد. اگر بعد از هر درس چند دقيقه استراحت باشد، در ترتيب دادن درس هاي شاگردان سودمند است.

9- وقتي مي خواهيد فصل مشكلي را از كتابي ياد بگيريد نخست همة آن ها را به دقت بخوانيد. پس از آن ممكن است قطعات مشكل آن را چند بار تكرار كنيد.13



12 گيتا شناسي كشورها، ص 222 - 227؛ فاجعة فلسطين، سامي الجندي؛ سرگذشت فلسطين يا كارنامة سياه استعمار، اثر اكرم زعيتر، ترجمه از اكبر هاشمي رفسنجاني؛ جنگ رمضان، اثر محمد حنين هيكل.

13 نرمان ل.مان، اصول روان شناسي، ترجمة مجمود صناعي، ص 262 و 263.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.